STRAYA!

27 januari 2017 - Sydney, Australië

Ik ben twee dagen eerder in Australië dan mijn moeder en Kees.
En dat is maar goed ook want ik heb nog genoeg te regelen.
Zo moet ik een bankrekening openen, een zorgverzekering aanvragen en een 'tax file number' aanvragen.
Ik regel zoveel mogelijk in een dag zodat ik optimaal kan genieten van een maand samen reizen.

Als het eindelijk zover is zit ik veel te vroeg in het hotel.
En ik ben dan ook heel blij als ze er eenmaal zijn.
Een beetje thuisfront hier op reis.

De eerste paar dagen zijn we in Sydney.
We verkennen de stad, nemen deel aan een walking tour en nemen de boot naar Manly, een buitenwijk van Sydney.
De hitte is weer onwijs anders dan in Azië en ik merk dat ik liever niet zonder hoed in de volle zon loop.
Wanneer we een dagtour naar de Blue Mountains nemen verteld onze gids dan ook dat de grootste doodsoorzaak in Australië de zon is.
De ozonlaag is hier een stuk dunner en dus hoewel alles duur is in Australië is de zonnebrand redelijk goedkoop.

Na Sydney pakken we onze eerste binnenlandse vlucht naar Airlie beach.
Dit ligt in het noorden van Sydney en het is hier dan ook een flink stuk warmer.
Dit zorgt ervoor dat we de meeste dagen aan het water doorbrengen.
Op de laatste volle dag hebben we een boot tour geboekt.
Deze brengt ons naar een deel van de Great Barrier Reef om te gaan snorkelen.
Helaas waait het erg waardoor we minder kunnen zien dan gewoonlijk de bedoeling is. Toch heb ik erg genoten van de visjes en de stukken koraal wat ik wel heb kunnen zien.

Na 4uur vliegen komen we aan in de stad waar ik ook zal blijven als de reis erop zit.

Melbourne.

We hebben maar één volle dag in Melbourne voor we de auto ophalen en de Great Ocean Road op gaan.
Toch merk je al gelijk dat de stad heel anders is dan Sydney.
De stad is mooi, maar niet zo mooi als Sydney.
Ze zeggen niet voor niets: "Melbourne is een stad die je doet, Sydney een stad die je bekijkt."
We besteden de dag met rondwandelen en een boottocht.

In de ochtend halen we de auto en beginnen we aan onze tocht over de Great Ocean Road.
Deze weg gaat langs prachtige kustlijnen en door schitterend natuur.
Onderweg spotten we koala's in de bomen en stoppen we regelmatig om van het uitzicht te genieten.
Apollo Bay ligt halverwege de Great Ocean Road en hier brengen we een nachtje door.
We rijden een berg op en kunnen vanaf daar een flink stuk van de Great Ocean Road en Apollo Bay zien liggen.

Na Apollo Bay rijden we nog langs twee hoogtepunten op de GOR en vertrekken hierna richting natuurgebied de Grampians.
We verblijven in een motel midden in de Grampians.
Om ons heen lopen wilde kangaroes, emoes en vliegen papegaaien.
Tijdens het ontbijt komt één van de kangaroes tot aan de ruit en mogen we hem voeren. Zo gaaf!
Helaas is het de volgende dag flink mistig in de bergen en hebben we geen van de uitzichtpunten kunnen bezoeken.
We vertrekken dan ook eerder dan gepland richting Melbourne.

Hier slapen we één nachtje in een hotel bij het vliegveld om de volgende dag vroeg het vliegtuig richting Tasmanië te pakken.

*Stiekem zijn we al een stukje verder met onze reis. Ik ben alleen een beetje laks geweest met schrijven en loop dus wat achter. Het leek me echter veel prettiger terug lezen als ik geen lappen tekst per keer schreef. Kusjes aan iedereen thuis!*

1. Caya:
    27 januari 2017
    Weer een leuk verhaal claire'tje
    En wat een gave foto's wauw

Gr caya
  2. Ada:
    27 januari 2017
    Dit kan niet Claire Rousa!!!
    Dit verhaal is echt te kort!!!
  3. Lex:
    27 januari 2017
    Hallo Claire, nu gezellig met zn drieen op stap, vraagje er komt toch wel een boek uit dus doorschrijven en genieten.
    Bedankt en groeten aan jullie.
  4. Kees:
    27 januari 2017
    Dit stuk van je reis was het leukst (haha)erg naar me zin gehad en nog veel gezien en jou gezien was ook a good thing hou van jou
  5. Paul:
    geweldig allemaal. genieten.///
  6. Lex:
    28 januari 2017
    Straya waar staat dat voor Claire?
  7. Oma:
    30 januari 2017
    Zal wel tegen vallen als ze weer weg zijn maar je gaat weerceen andere leuke tijd tegemoet