Maleisië

4 januari 2017 - Kuala Lumpur, Maleisië

Penang draait om eten.
Overal is streetfood te vinden en daar maak ik dan ook gretig gebruik van.
Mijn dag bestaat dan ook met door de straten slenteren en de verschillende straatkunst bekijken gevolgd door eten.
Smorgen betijds mijn bed uit voor een chinees Dim Sum ontbijt, smiddags door een park slenteren en de Penang hill bekijken en vervolgens weer doorgaan met eten.

Minstens 5kg zwaarder stap ik op de bus richting Cameron highlands.
In de bus ontmoet ik Heather, een vrouw uit Amerika die nu in Marokko woont.
Vanaf het moment dat we elkaar leren kennen en weer afscheid nemen hebben we aan één stuk door geklets over van alles en nog wat.
Aangezien ik nog geen accomodatie had geboekt bood Heather aan dat ik bij haar kon blijven slapen in het hotel.
Na maanden in hostels was dit echt de hemel.
Een kingsize bed waar makkelijk 4 volwassenen in passen, een bad en regendouche en in de morgen een ontbijt buffet.

De volgende dag hebben we samen een tour geboekt naar de bezienswaardigheden van Cameron highlands.
Deze bracht ons langs de aardbeien tuin, de thee plantage, de honingboerderij en de rozentuin.

De volgende dag was oud en nieuw en aangezien ik nog niks had geboekt en geen plannen had bood Heather me nogmaals een overnachting aan in haar hotel in Melaka.
Ik bood aan mee te betalen maar mocht uiteindelijk alleen een chocolade reep voor haar kopen.
In dit hotel hadden we ieder een kingsize bed en wederom een regendouche.

Dit waren veruit de beste twee nachten van mijn reis!

De volgende dag reist Heather af naar Singapore en blijf ik in Melaka.
Melaka, wat klootzak betekend in het grieks, is een kleinere stad met portugese en nederlandse invloeden.
Er is een 'Dutch square' waar een 'stadhuys' te vinden is en (uiteraard) een molen waar chinezen in de rij staan voor een foto.
Ook verkopen ze in de bakkerij de 'custard tart' bekend uit Belém in Portugal die ik eerder dit jaar heb mogen proeven waar ze vandaan komen.

Mijn laatste bestemming voor ik naar Australië vlieg is Kuala Lumpur.
Per toeval kom ik erachter dan een oud collega momenteel ook in KL is en we besluiten samen door te stad te gaan slenteren.
KL is een gigantische stad met veel wolkenkrabbers en naar mijn mening weinig sfeer.
Gelukkig blijf ik er maar één dag en deze vullen we met een wandeling door het park, winkelen in de grote shopping malls en de zonsondergang bekijken op een rooftopbar met uitzicht op de bekende torens.

Momenteel is mijn tas gepakt, is de wekker gezet en lig ik veel te wakker in bed voor de 3,5uur die ik nog kan slapen voor ik eruit moet.

Maar morgen is het "Dag Azië" en "Halloo Australië"!

1. Ada:
    4 januari 2017
    Als Kees er is met je mamma...hoef je vast niet in een hostel te slapen en kan je genieten in een hotel....ik wens je heeeel veeel plezier met je ouders, nog 1 nachtje en dan gaan ze savonds vliegen.....kus Ada
  2. Lex:
    4 januari 2017
    Hallo Claire,
    Wederom maak je ons wel lekker met vooral die mooie foto's en het gezellig schrijven van je dagelijkse ervaringen blijf dit doen ik kijk alweer uit naar het volgende verslag.

Groeten Lex.
  3. Oma:
    5 januari 2017
    en dan nog een paar dagen dan zijn ze er en kan het genieten beginnen wij gaan straks gedag zeggen en wensen jullie veel plezier en een fijne tijd daar in australie
  4. Marian v Wilgenburg:
    5 januari 2017
    We zijn er bijna we zijn er bijna......