Vind ik dit wel zo leuk?

10 september 2016 - Thailand, Thailand

Na gedag te hebben gezegd tegen mijn famillie op schiphol stap ik in mijn eentje op het vliegtuig naar Bangkok. ​​Lang alleen ben ik niet, binnen de korste keren ontmoet ik mensen die dezelfde kant op gaan en de reis tot aan mijn hostel verliep ook vlekkeloos.

Bangkok was nogal overweldigend. Zo druk, zo warm en zo mega chaotisch. Na een uur lang verschillende bussen geprobeerd te nemen in de richting van mijn collega eindig ik weer op de plek waar ik vandaan kwam. Nergens staat aangegeven waar de bus naar toe gaat. Iedereen zegt wat anders. Die dag had ik even mijn 'vind ik dit wel zo leuk?' momentje. Gelukkig was Zoë wakker ( Na mijn telefoontje ) en kon ik even mijn hart luchten.

De volgende dag vertrek ik richting Chiang Mai om daar Roy te meeten, mijn nieuwe reismaatje. Ook kwam ik 2 nederlanders tegen die ik op het vliegveld had ontmoet.

Met zijn vieren hebben we twee dagen doorgebracht waarbij we onder andere zijn gaan zwemmen in de Grand Canyon, een hike hebben gedaan door de bossen, tempels hebben bezocht en HEERLIJK hebben gegeten. Chiang Mai was zo veel rustiger dan Bangkok en hier genoten we alle vier dan ook enorm van.

Hierna zijn Roy en ik, na afscheid te hebben genomen van Karlijn en Pim, verder gaan reizen naar Pai. De weg hier naar toe was een hel. Deze weg heeft, dit is niet overdreven maar echt waar, 762 (!!) bochten. U BOCHTEN.

Ik ben nog nooit wagenziek geweest maar voor alles is een eerste keer. Het was net een achtbaan. Gelukkig maakten we een tussenstop en hebben Roy en ik, bewapend met cola, de rest van de weg zitten boeren. Man wat lucht dat op. Hierna hebben we kunnen genieten van het prachtige uitzicht.

Pai is onwijs mooi. Het is een bergdorpje waardoor het uitzicht adembenemend is. Helaas was het hostel erg vies en de mensen daar erg vreemd. De volgende dag zijn we dan ook snel weg gegaan en met zijn tweeën hebben we een scooter gehuurd en zijn gaan rondrijden. Ze rijden hier links en gek genoeg wen je hier snel aan. Helaas ben ik deze avond ziek geworden en ben ik een avondje thuis gebleven.

De volgende dag zijn we naar warm water bronnen gereden, heben we de Canyon gezien en een waterval beklommen. HET IS HIER ZO MOOI.

Vandaag heb ik even niks gedaan. Het is gek om te beseffen dat ik pas een week weg ben met alles wat ik al heb gezien en gedaan. Ik vind het hier steeds leuker worden. Voor nu is het fijn dat ik een reismaatje heb om even te wennen aan dit backpackersleven en samen dingen uit te pluizen. Straks ga ik weer alleen verder en dat is ook dikke prima. Voor nu lig ik in mijn bamboo hutje en heb ik net met het thuisfront gebeld en gefacetimed.

Fijn hoor die technologie ❤️

1. Caya:
    Ha claire'tje
    Wat fijn om te lezen dat het goed met je gaat
    En wat een mooie foto's zeg echt wauw

Ik hoop gauw weer een mooi verhaal van je te lezen

Dikke kus
    Je kleine grote nicht
  2. Marian v Wilgenburg:
    10 september 2016
    Oh ik heb het verkeerd gedaan. Ik heb mijn reactie bij een foto gezet, stom zeg, blondie haha.
  3. Kees:
    10 september 2016
    Leuk hoor de eerste bladzijde van je boek
    In een week al zoveel meegemaakt en gezien
  4. Edith:
    11 september 2016
    Super leuk om zo een beetje mee te beleven en wat veel indrukken heb je al opgedaan en leuke mensen ontmoet.
  5. Oma:
    11 september 2016
    Wat een mooi begin van je reis en gezellig om gezamelijk te beginnen dikke kus